Zarząd Powiatu Przasnyskiego uchwalając budżet na rok 2020, ponad 80% wydatków przeznaczył na inwestycje drogowe oraz uzbrojenie stref gospodarczych. Powiat ma zamiar wykonać przebudowę i modernizację dróg powiatowych oraz – przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim – dwóch dróg wojewódzkich, prowadzących do stref gospodarczych powiatu przasnyskiego.
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 544 – Ostrołęka – Przasnysz – Mława,
prowadzącej do terenów inwestycyjnych Przasnyskiej Strefy Gospodarczej w
Sierakowie. Modernizacja ma na celu poprawę dostępności komunikacyjnej i
bezpieczeństwa ruchu. Prace zostaną przeprowadzone na trasie od granicy
powiatu przasnyskiego w gminie Czernice Borowe do ulicy Piłsudskiego w
Przasnyszu i na odcinku od ulicy Żwirki i Wigury w Przasnyszu do ściany
lasu w miejscowości Karwacz. Przewidywany koszt modernizacji to 21 206
300,00 zł, a kwota dofinansowania wyniesie 16 965 040 zł.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 614 Chorzele – Krukowo – Myszyniec,
prowadzącej do terenów inwestycyjnych Przasnyskiej Strefy Gospodarczej:
Podstrefa Chorzele. Prace modernizacyjne rozpoczną się od ulicy
Zarębskiej w Chorzelach do granicy powiatu znajdującej się za
miejscowością Krukowo. Koszt inwestycji to 21 206 300 zł, a kwota
dofinansowania wynosi 16 965 040 zł.
Budowa układu drogowo-infrastrukturalnego terenów inwestycyjnych PSG Chorzele. Połączenie z kolejową siecią TEN-T. Projekt
potocznie nazywany „obwodnicą Chorzel” jest współfinansowany z
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i został podzielony na trzy
etapy.
Etap A, którym była budowa odcinka drogi
zlokalizowanego wzdłuż torów kolejowych w Podstrefie Gospodarczej w
Chorzelach, został zrealizowany w kwietniu 2019 roku.
Etap B obejmuje budowę drogi powiatowej od Podstrefy w
Chorzelach do miejscowości Brzeski Kołaki wraz z budową obiektu
mostowego na rzece Orzyc. Przewidywany termin realizacji to czerwiec
2020 roku, koszt powstania drogi wyniesie około 9,7 mln zł. Część druga
zamówienia – budowa obiektu mostowego o długości 60 m na rzece Orzyc –
będzie kosztowała 12,1 mln zł. Etap C dotyczy budowy
drogi powiatowej na odcinku Brzeski Kołaki – Rembielin. W grudniu 2019
sporządzono protokół usterek. Wykonawca zobligował się do ich usunięcia.
Zamawiający oczekuje na dokumenty m.in. potwierdzające jakość
zastosowanych materiałów i wykonanych robót budowlanych. Data odbioru
końcowego planowana jest na styczeń 2020, a wartość inwestycji to koszt
blisko 7,1 mln zł.
Poprawa spójności komunikacyjnej miejscowości gminnych w ramach powiatowej sieci drogowej:
- przebudowa drogi powiatowej na trasie Gołymin - Krasne. Prace
remontowe zostały już rozpoczęte i obejmą odcinek o długości 2,53 km w
miejscowości Mosaki;
- przebudowa drogi powiatowej Jednorożec –Płoniawy Bramura na odcinku o
długości 792 m znajdującym się na ulicy Piastowskiej w Jednorożcu.
Zgodnie z zawartą umową, przewidywany termin zakończenia obu inwestycji
przypada na początek czerwca 2020 roku. Wartość umowy na roboty
budowlane z wykonawcą wynosi 2 751 794,71 zł, z czego środki w wysokości
2 063 846,00 zł (75% wartości kosztów kwalifikowanych) pochodzą z
Funduszu Dróg Samorządowych, natomiast Powiat Przasnyski ze środków
własnych przeznaczy 687 948,71 zł.
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, przywrócenie standardów
technicznych dróg powiatowych Powiatu Przasnyskiego w ramach remontów
dróg nr:
3216W Janowo (granica województwa) - Mchowo,
3218W (od drogi Janowo - Mchowo) - Krzynowłoga Wielka,
2361W Brzozowo Maje - Dzierzgowo - Rzęgnowo - Grójec - Klewki,
3211W Chorzele - Budki - Poścień - Zaręby,
3208W (Wielbark) gr. woj. - Zaręby,
3230W Sierakowo - Cierpigórz - Przasnysz,
3221W Plewnik - Ulatowo Adamy,
3204W Czernice Borowe - Chrostowo Wielkie - Chrostowo Zalesie,
3235W Kosiły - Czernice Borowe
Wartość umowy na roboty budowlane z wykonawcą wynosi 7 116 608,06 zł.
Źródła finansowania inwestycji:
- środki z Funduszu Dróg Samorządowych: 4 667 862,00 zł (65,59% wartości kosztów kwalifikowanych),
- środki własne Powiatu Przasnyskiego: 2 448 746,06 zł