wtorek, 15 sierpnia 2017

Przasnyskie obchodach Święta Wojska Polskiego

Tuż przed południem, 15 sierpnia, wspólnie z mieszkańcami Przasnysza i okolic oraz żołnierzami z 2. Ośrodkiem Radioelektronicznym w Przasnyszu, uczestniczyłem w przasnyskich obchodach Święta Wojska Polskiego.

Po Mszy Świętej odprawionej, w intencji Ojczyzny i Wojska Polskiego, w rytmie wojskowych melodii nastąpił przemarsz zgromadzonych na Rynek Miejski, gdzie odbyły się główne obchody.
Dowódca przasnyskiego ośrodka podziękował żołnierzom oraz wszystkim pracownikom za wzorową służbę, zaś zasłużeni otrzymali odznaczenia oraz awanse na kolejne stopnie wojskowe i listy gratulacyjne.
Ja również miałem zaszczyt Im podziękować:
- Żołnierze, szanowni goście oraz mieszkańcy Przasnysza i okolic. Bardzo jestem rad, że to Święto Wojska Polskiego możemy obchodzić w Przasnyszu i wojsko polskie jest związane z naszym miastem. Jest to wielkie wyróżnienie nie tylko dla żołnierzy, ale także dla mieszkańców. Poczucie bezpieczeństwa jest bardzo ważne. W dniu dzisiejszego święta chcielibyśmy Wam serdecznie podziękować za to, że jesteście, za to, że czuwacie i za to, że bliskie są Wam wartości wypisane na waszym sztandarze „Bóg, Honor i Ojczyzna”. To wszystko sprawia, że mieszkańcy, wszyscy Polacy czują się przy żołnierzach bezpiecznie i darzą ich ogromnym zaufaniem. – dziękowałem
Następnie odczytano „Apel Pamięci”, a kampania honorowa oddała salwę honorową. Końcowym elementem uroczystości była defilada pododdziałów.