środa, 21 grudnia 2016

Kurier Przasnyski: „Tata na macierzyńskim”

Także ojciec może aktywnie włączyć się w opiekę nad nowonarodzonym dzieckiem. Przepisy dopuszczają przeję- cie przez tatę pobierania części zasiłku macierzyńskiego oraz nawet całości zasiłku za okres urlopu rodzicielskiego.

Dla kuriera Przasnyskiego wypowiedział się też Krzysztof Bieńkowski – ojciec czterech synów.
- 2 – tygodniowego urlopu ojcowskiego było bardzo dobrym posunięciem. Rola ojca w  wychowaniu dziecka wreszcie została zauważona. Przy moich dwóch najmłodszych synach skorzystałem z  tego dobrodziejstwa. Dzięki temu miałem sporo dni wolnych, które przeznaczyłem na to, by bardziej poznać się i zżyć z maleństwem. Było to waż- ne i dla mnie i dla dziecka. Facet może nie ma w  sobie naturalnej potrzeby, by przebywać z niemowlakiem, ale więzi, które się tworzą w  tym czasie, mogą owocować całe życie – wyjaśnia Krzysztof Bieńkowski, ojciec czterech synów.
Mężczyźni nie kojarzeni z urlopem tacierzyńskim
Z  urlopu tacierzyńskiego zamiast macierzyńskiego nie korzystał, ale uważa, że to dobre rozwiązanie. – Mężczyźni na rynku pracy nie są u nas na razie kojarzeni z  urlopem tacierzyńskim, co daje im pewną przewagę u pracodawców. Przez to kobiety są w gorszej sytuacji na rynku pracy. Osobiście nie wyobrażam sobie siebie zamiast żony przy małym niemowlaku. Myślę, że moja żona zaję- ła się w tym czasie 10-razy lepiej niż ja naszym maluszkiem. Niemniej jednak cieszę się, że jest możliwość skorzystania z urlopu tacierzyńskiego – mamy wtedy wolność wyboru i  większą sprawiedliwość na rynku pracy – dodaje Bieńkowski.
źródło: Kurier Przasnyski 21.12.2016