
4 maja 2023 roku pozytywnym wynikiem zakończył się odbiór prac, w wyniku których budynek po dawnym markecie przy ul. Miłej został przekształcony w budynek administracyjny Starostwa Powiatowego w Przasnyszu. Koszt nabycia oraz remontu budynku wyniósł niecałe 1,5 mln zł, co wobec ok. 6 mln zł, które trzeba byłoby wydać na budowę nowego obiektu, jest powodem do dumy.
W 2023 roku Powiat Przasnyski świętuje 25-lecie swojego istnienia. Przez ten czas samorząd zgromadził pokaźną liczbę dokumentów, które domagały się dedykowanego im miejsca, ponieważ przestały się mieścić w gabinetach, szafach i piwnicach budynku Starostwa przy ul. Św. Stanisława Kostki w Przasnyszu. Inwestycja zapewniająca bezpieczne przechowywanie i szybki dostęp do dokumentacji stała się niezbędna dla ciągłości i komfortu obsługi mieszkańców, dlatego Starosta Krzysztof Bieńkowski podjął starania nad uporządkowaniem istniejącego stanu rzeczy, starając się jednocześnie zmaksymalizować oszczędności. Jak się bowiem okazało, budowa od podstaw budynku, który mógłby pomieścić powiatową dokumentację, mogła pochłonąć aż 6 milionów złotych.
W tej sytuacji Zarząd Powiatu Przasnyskiego zainteresował się budynkiem o powierzchni ok. 800 metrów kw. po dawnym dyskoncie mieszczącym się przy ul. Miłej w Przasnyszu i zwrócił się do radnych z prośbą o wyrażenie zgody na nabycie nieruchomości. Rada większością głosów na pomysł przystała, dzięki czemu doszło do podpisania aktu notarialnego, w wyniku którego budynek stał się własnością Powiatu Przasnyskiego.
Prace remontowe, które kosztowały łącznie ok. 197 tys. zł, zostały zlecone firmie Usługi Budowlane Dawid Bednarczyk z Przasnysza. Koszt dokumentacji projektowej wyniósł 4 tys. zł, a koszt nadzoru inwestorskiego - 5 tys. zł.
Teraz przed urzędnikami stoi końcowa część zadania, polegająca na przeniesieniu dokumentacji do powstałego niewielkim kosztem budynku administracyjnego. Koszt powstania dodatkowego miejsca na dokumenty zamknął się w kwocie mniejszej, niż 1,5 mln zł.