Dziś w Płońsku uczestniczyłem w konferencji Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka w czasie której podpisano umowy z wykonawcami trasy S7.
W Płońsku podpisano umowy na dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km. Są to Strzegowo – Pieńki (22,7 km) i Pieńki – Płońsk (13,7 km). To ostatnie dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. W grudniu ubiegłego roku podpisane zostały umowy na pozostałe dwa odcinki. Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to 12 maja 2021 r.
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania.
Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach kontraktu powstaną węzły: „Mława Północ”, „Mława Południe”, „Modła”, „Żurominek”, „Strzegowo Północ”, „Strzegowo Południe”, „Glinojeck”, „Pieńki Rzewińskie”, „Dłużniewo”. Podstawowe dane techniczne projektowanej drogi S7 dają wyobrażenie o jej znaczeniu. Jest to droga klasy S o prędkości projektowej – 100 km/h, nośności – 11,5 t/oś. Droga ma całkowicie ograniczoną dostępność , posiada dwie jezdnie o szerokości po 7,0m, pas rozdziału o szerokości 12,0m i obustronny pas awaryjny o szerokości 2,5m a także jezdnie serwisowe dla zachowania ciągłości powiązań i obsługi lokalnej. Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.