środa, 15 lutego 2017

Nagrody Wojewody dla wyróżnionych w konkursie na kartkę świąteczną

W imieniu Wojewody Mazowieckiego Zdzisława Sipiery miałem przyjemność wręczyć dyplomy i nagrody za wyróżnienie zdobyte w konkursie na kartkę świąteczną. Otrzymali je 15-letnia Zofia oraz 11-letni Patryk. Kartki wybrano spośród 108 prac nadesłanych przez wychowanków całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych.

Była to dziewiąta edycja konkursu skierowanego do wychowanków zarejestrowanych w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w tym również rodzinnych domów dziecka. Nagrody w konkursie zostały kupione ze środków zaoszczędzonych na wysyłce życzeń świątecznych pocztą tradycyjną.
Dzieci również mnie obdarowały prezentami od siebie wręczając prace malarskie na płótnie własnego autorstwa. Zarówno Zofia jak i Patryk uczą się malarstwa pod kierunkiem profesjonalnej artystki. Wychowankowie poczęstowali mnie też swoimi wypiekami. Byłem pod wrażeniem ciepła i relacji jakie panują w placówce.
Przy okazji wizyty zwiedziłem domy dziecka w Kowalewie i porozmawiałem z dyrekcją oraz wychowankami. Domy dziecka w Kowalewie pod kierownictwem dyrektor Marleny Watemborskiej stanowić mogą wzór dla tego typu placówek.